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Message de jerome131 posté le 07-12-2010 à 19:17:19 (S | E | F)
Bonjour,
Voilà ma réalisation:
When Erin
arrived to her class, she is appalled: she saw there are grafitis on the table
and the shutter is breaking. This material is not in a good state. Erin is
nervous because it’s his first class. The students came in class after the
bell. The students are disrespectful with her because only a minority of them
said “hello “. More, they ignozed Erin. They turn their tables and they chat together.
They don’t obey. Some stuents are reading magazines. A number of them paint
them’s rails. Suddendly, a fight burst. Erin is out of her’s depths. She is
powerless and the situation is out of control. That’s why she calls a security
guard to help her.
Merci de me dire là où j'ai faux et si possible, corriger mes fautes !
Thanks
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Modifié par lucile83 le 07-12-2010 21:37
Réponse: Résumé/ scène de film de gerondif, postée le 07-12-2010 à 19:29:06 (S | E)
Bonsoir,
faites votre récit soit au présent de narration, soit au prétérit. Vous passez de l'un à l'autre et cela ne va alors plus.
si vous le faites au présent:
When Erin
arrived to her class, she is appalled: she saw there are grafitis on the table
and the shutter is breaking(participe passé). This material is not in a good state. Erin is
nervous because it’s his first class. The students came in class after the
bell. The students are disrespectful with her because only a minority of them
said “hello “. More, they ignozed Erin. They turn their tables and they chat together.
They don’t obey. Some stuents are reading magazines. A number of them paint
them’s rails. Suddendly, a fight burst( s en 3ème personne)out. Erin is out of her’s depths. She is
powerless and the situation is out of control. That’s why she calls a security
guard to help her.
Réponse: Résumé/ scène de film de jerome131, postée le 07-12-2010 à 21:12:26 (S | E)
Bonjour,
Je vois mon gros problème !
Merci de me l'avoir signalé
When Erin arrive to her class, she is appalled: she see there are grafitis on the table and the shutter is broken. This material is not in a good state. Erin is nervous because it’s his first class. The students come in class after the bell. The students are disrespectful with her because only a minority of them said “hello “. More, they ignoze Erin. They turn their tables and they chat together. They don’t obey. Some students are reading magazines. A number of them paint them rails. Suddendly, a fight burst. Erin is out of her depths. She is powerless and the situation is out of control. That’s why she calls a security guard to help her.
C'est bien cela ? =)
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Modifié par lucile83 le 07-12-2010 21:38
Réponse: Résumé/ scène de film de gerondif, postée le 07-12-2010 à 23:04:18 (S | E)
re bonsoir,
pensez au s (**) du présent troisième personne.
When Erin arrive** to her class, she is appalled: she see** there are grafitis (2 f pas de s au pluriel c'en est déjà un)on the table and the shutter is broken. This material (pas clair)is not in a good state. Erin is nervous because it’s his(Erin est une femme) first class. The students come in class after the bell. The students are disrespectful with her because only a minority of them said “hello “. More, they ignoze Erin. They turn their tables and they chat together. They don’t obey. Some students are reading magazines. A number of them paint them rails (leurs ongles ?). Suddendly, a fight burst** out. Erin is out of her depths. She is powerless and the situation is out of control. That’s why she calls a security guard to help her.
Réponse: Résumé/ scène de film de dsmith, postée le 08-12-2010 à 04:14:13 (S | E)
Bonjour,
Avec graffiti - toujour singulier alors pas "are" devant graffiti.
Interesting story!
Réponse: Résumé/ scène de film de lucile83, postée le 08-12-2010 à 06:38:24 (S | E)
Hello,
The word 'graffiti' may be used with a verb in singular or plural:
graffiti [græˈfiːtiː]
pl n sing -to [-təʊ]
1. (sometimes with singular verb) drawings, messages, etc., often obscene, scribbled on the walls of public lavatories, advertising posters, etc.
2. (Social Science / Archaeology) Archaeol inscriptions or drawings scratched or carved onto a surface, esp rock or pottery
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+
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Réponse: Résumé/ scène de film de jerome131, postée le 08-12-2010 à 11:20:18 (S | E)
Merci Gerondif pour tes corrections ! Je n'arrive pas à croire que j'ai fait des fautes aussi c.... ! Oui, j'ai bien voulu dire "leurs ongles"
Et merci aux autres pour les réponses !
Un grand merci à tous !
Réponse: Résumé/ scène de film de jerome131, postée le 08-12-2010 à 11:27:49 (S | E)
Pour ceux qui seraient intéressés par le film , c'est "Freedom Writ
Enjoy
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Modifié par lucile83 le 08-12-2010 19:18
Réponse: Résumé/ scène de film de gerondif, postée le 08-12-2010 à 19:10:33 (S | E)
Bonsoir, merci pour les sources mais soignez votre français !
Pour ceux qui seraient intéressés par le film , c'est "Freedom Writers" !
(un seul t, sinon, le i ne peut plus se prononcer [ai].
On met une double consonne pour empêcher un i de se prononcer [ai], comme dans : sit ! ok ! I am sitting down.
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